Ancak
15 Mart itibariyle Mozilla Firefox web tarayıcısı da yeni bir güncelleştirme ile (Firefox 52.0 sürümü) tarayıcının sağlamış olduğu java desteğini kaldırmıştır. Bu neden java altyapısı ile görüntülenen web sayfalarında java çalışmadığından işlemlerde aksamalar meydana geldiği tarafımıza bildirilmiştir.(örnek; KAMUSM E-imzalı giriş işlemlerinde)
Yapılan araştırma neticesinde e-imza ile kullanıcı girişi sağlayan web sayfalarına erişimde çözüm olarak;
-
ORACLE firması tarafından Internet Explorer (Windows) ya da Safari (Mac OS X) kullanılması önerilmektedir.
- Ayrıca Mozilla Firefox web tarayıcısı tarafından java ile ilgili yaşanan aksaklıkların 2018 yılına kadar geçici çözümüne yönelik ESR eklentisini kullanıma sunmuştur.
(Eklentiyi
buradan indirerek kurabilirsiniz.)
- Kullanıcının insiyatifi doğrultusunda Firefox 52.0 (son Sürümü) yerine Firefox 51.0 sürümü olan eski versiyonu da kullanılabilmektedir.
(Firefox 51.0 sürümünü
buradan indirerek kullanabilirsiniz.)
(
Not: Firefox 51.0 sürümü kurulmadan önce varsa kurulu olan Mozilla Firefox web tarayıcısı kaldırılmalı ve bilgisayarın internet bağlantısı kesilmelidir. Kurulum tamamlandığında
Seçenekler/Gelişmiş menüsündeki
Güncelleme sekmesinden “
Güncellemeleri hiçbir zaman denetleme” seçeneği seçilmeli ve sonrasında internet bağlantısı sağlanmalıdır.)
Sonuç olarak Üniversitemiz EBYS sistemindeki e-imza işlemlerinde bilgisayarda kurulu java programını kullanması nedeniyle herhangi bir aksaklık yaşanmamakta olup, son güncelle ile birlikte sadece EBYS giriş sayfasının Kullanıcı adı ve parola kısmında “
Bu bağlantı güvenli değil.” Uyarısı alınmaktadır. Uyarı ile ilgili altyapı çalışmalarımız devam etmekte olup en kısa sürede çözüme ulaştırılacaktır.
Not: Elektronik İmzada Pin Kodunun bloke olması durumunda kilit çözme işlemlerinde yukarıda belirtilen hususlar çerçevesinde işlem yapılması veya Kamu SM Çağrı Merkezinden yardım alması gerekmekte olup personelimize önemle duyurulur.