Elektronik İmza başvurusu nasıl yapılır?
Elektronik İmza Başvuru İşlemleri:
 
·         Birim tarafında; Elektronik sertifika (elektronik imza) talebinde bulunacak personele ait bilgiler (Sicil, Ad, Soyad , TC kimlik no, Kurumsal Mail ve Cep telefonu) Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’na üst yazı ile bildirilir.
 
·         Elektronik sertifika (elektronik imza) talebinde bulunan personele ait bilgiler Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezi (KAMU SM) sistemine girilir.
 
·         
Kamu Sertifikasyon Merkezi (KAMU SM) tarafından; Elektronik imza alınacak personelin eposta adresine Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu 'na erişebileceği erişim linki ve Başvuru Formu Erişim Parolası gönderir.
 
·         Personel; gelen Mail deki 
Başvuru Formu Erişim Parolası ile birlikte ilgili linkten giriş yaparak Elektronik Sertifika Başvuru Formu'nu doldurur.
 
·         Form doldurulduktan sonra onaylama işlemi geçilerek form ıslak imza onayı ile işlem sonlandırılır.(Kullanıcının halihazırda aktif kullanılabilir Elektronik imzası olması durumunda formu Elektronik ortamda imzalayarak işlemlerini tamamlar.)
 
·         Islak İmzalı Başvuru formunun yazıcı çıktısı alınır ve ıslak imza ile imzalanarak Kurum Yetkilisine teslim edilir.(Kurum yetkilisi: Bilg. İşl. Tuğba Nur ALPAY)
 
·         İmzalı formlar kurum yetkilisi tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezine gönderilir.
 
·         Tübitak Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından Hazırlanan Elektronik Sertifikalar kullanıcılara teslim edilmek üzere Kurye'ye verilir.
 
 


BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI