Kayıp/ Çalıntı Nedeniyle Yenileme
Kaybolma veya çalınma nedeniyle elektronik imzası yenilenecek idari personel için ön başvuru işlemi BİDB tarafından, akademik personelin ön başvurusu ise elektronik imza sahibi akademik personel tarafından yapılmaktadır.

Başvuru işlemlerine ait işlem basamakları aşağıda ayrı ayrı verilmiştir.


  İDARİ PERSONEL 
  1- KAMU SM Online İşlemler menüsünden giriş yapılır. (Kimlik doğrulama için e-devlet uygulaması kullanılmkatadır.)

2- Giriş yaptıktan sonra; NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Sertifikamı İptal Et menüsünden ilgili sertifikanın iptal işlemini gerçekleştirilir.

3- İdari personelin talebi doğrultusunda Kayıp/çalıntı nedeniyle elektronik imza (NES) yenileme başvurusu BİDB tarafından KAMU SM'ye iletilir.


4- KAMU SM tarafından ön başvurusu yapılan idari personele, elektronik imza başvuru formunun doldurulması ile ilgili bilgilendirme e-postası gönderir.

5- KAMU SM'den gelen e-posta doğrultusunda Kamu SM Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru işlemleri > Başvurularım menüsü seçilerek açılan sayfada istenilen başvuruya tıklanır.

6- Açılan ekranda tamamlanacak başvuru seçildikten sonra ilgili alanlar doldurularak Devam butonuna tıklanır. Sonrasında sms onaylı güvenlik doğrulaması yapılır ve onaylama sürecine geçilir.

7- Form Islak İmza İle Onaylama menüsünden indirilerek imzalanır ve BİBD 208 Nolu odaya teslim edilir.
(Personel daha önce KAMU SM sisteminde E-onay verdi ise; başvuru formu onaylama ekranında sadece E-onay süreci çıkacaktır. Bu aşamada başvuru formunu E-onay ile onaylarayak başvuru sürecini tamlayacaktır.)

8- Formlar her cuma posta yoluyla KAMU SM'ye gönderilerek başvuru süreci tamamlanır.

9- Başvuru süreci sonunda KAMU SM ana sayfasından ilgili başvuruya ait ödeme işlemi "Ödeme > Borç Sorgulama ve Online Ödeme" menüsünden gerçekleştirilir.

  AKADEMİK PERSONEL
  1- KAMU SM Online İşlemler menüsünden giriş yapılır. (Kimlik doğrulama için e-devlet uygulaması kullanılmkatadır.)

2- Giriş yaptıktan sonra; NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Sertifikamı İptal Et menüsünden ilgili sertifikanın iptal işlemini gerçekleştirilir.

3- Yeni elektronik imza başvuru süreci Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden "T.C. Yükseköğretim Kurulu (Akademik Personel)" seçerek başlatılır.


4- Açılan ekranda tamamlanacak başvuru seçildikten sonra ilgili alanlar doldurularak Devam butonuna tıklanır. Sonrasında sms onaylı güvenlik doğrulaması yapılır ve onaylama sürecine geçilir.

5- Form Islak İmza İle Onaylama menüsünden indirilerek imzalanır ve BİBD 208 Nolu odaya teslim edilir.
(Personel daha önce KAMU SM sisteminde E-onay verdi ise; başvuru formu onaylama ekranında sadece E-onay süreci çıkacaktır. Bu aşamada başvuru formunu E-onay ile onaylarayak başvuru sürecini tamlayacaktır.)

6- Formlar her cuma posta yoluyla KAMU SM'ye gönderilerek başvuru süreci tamamlanır.

7- Başvuru süreci sonunda KAMU SM ana sayfasından ilgili başvuruya ait ödeme işlemi "Ödeme > Borç Sorgulama ve Online Ödeme" menüsünden gerçekleştirilir.

NOT: KAMU SM tarafından hazırlanan,  ilgili başlıklar üzerinden ulaşabilirsiniz.